sisi kukosa wewe sana! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Peter Jan Meulen - WaarBenJij.nu sisi kukosa wewe sana! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Peter Jan Meulen - WaarBenJij.nu

sisi kukosa wewe sana!

Blijf op de hoogte en volg Peter Jan

26 Juli 2013 | Tanzania, Zanzibar

sisi kukosa wewe sana! (We gaan je heel erg missen)

Dit heb ik op school de afgelopen twee weken steeds te horen gekregen van de leerkrachten.

Goh, Alweer 2 weken voor bij sinds mijn laaste blog. Nu is ook bijna het avontuur op Zanzibar voor mij voorbij. Deze twee weken zijn raar gelopen.

Op school, The Mountain of Hill. Alles zijn gangtje. Gespreken met de hoofdmeester (Majilio Dyaho), les gegeven aan de leerkrachten en de voorbereidingen (thuis) gedaan voor de school. Een basis proberen te leggen waarmee zij verder kunnen.

Thuis, Chukwani. Alles rustig en normaal tot woensdag (17-07) kwamen wij (ik en nog 4 anderen) erachter dat er bij ons geld gestolen was. wij hadden allen geld opgeborgen in onze koffers. hiervan misten wij allemaal een deel, de een meer dan de ander. Ik mis 20.000 shilling (ongeveer 10 euro) niet zo erg.
Het gedoe met de politie is des te erger.. Vrijdag zouden we een gesprek hebben, moesten thuis blijven geen werk.. Prima 1 dag wachten geen politie gezien. Ik en 4 anderen kregen te horen dat we moesten wachten tot maandag. Ook op maandag opnieuw geen politie en tot op de dag van vandaag NIETS! mijn gastvader zegt ja ze zijn bezig ja,ja hoedan zonder alle info?! Anyway Slechte beveiliging hiero!

Ik heb afgelopen zaterdag (20-07) een leuke trip gemaakt met Majilio Vandaag afscheid genomen op school :( Het was mooi, veel complimenten mogen ontvangen :) Majilio vertelde me dat morgen (zaterdag 27-07) nog een uitje wacht. Suprise! Spannend ben benieuwd.

Dit was het dan.. Nog 2 volle dagen op Zanzibar en dan begin ik aan een nieuw avontuur! Zin in!

Kwaheri, katika Fryslan.
(Tot ziens, in Friesland.)

Vanuit Zanzibar Goodnight! dikke kus, Peter Jan

  • 26 Juli 2013 - 20:33

    Klasien:

    Time flies....
    Ik hoop dat je straks terugkijkt op een mooie ervaring, Peter Jan! Een tientje armer is dan niet zo erg meer. Maar, wel raar dat de politie zijn belofte niet nakomt.
    Een goede reis terug en dan op naar het volgende avontuur!
    Groetjes, Klasien

  • 27 Juli 2013 - 09:37

    Saskia Kracht:

    Hoi Peter-Jan,Zo te horen heb je 't naar je zin daar.Ach jammer van je geld maar,er zijn ergere dingen.Wat vliegt de tijd inderdaad,maar jou avontuur is nog niet voorbij!Dus geniet nog lekker ook van je vakantie.Groeten vanuit Bolsward

  • 28 Juli 2013 - 00:21

    Sita:

    Lieve Peter Jan, geniet van alle ervaring die je hebt opgedaan en die nog gaan komen. Heel veel liefs vanuit Bolsward. X

  • 28 Juli 2013 - 00:21

    Sita:

    Lieve Peter Jan, geniet van alle ervaring die je hebt opgedaan en die nog gaan komen. Heel veel liefs vanuit Bolsward. X

  • 28 Juli 2013 - 00:21

    Sita:

    Lieve Peter Jan, geniet van alle ervaring die je hebt opgedaan en die nog gaan komen. Heel veel liefs vanuit Bolsward. X

  • 28 Juli 2013 - 14:08

    Afke:

    Hey Peter Jan,
    Met veel plezier jouw verhalen gelezen. Fijn dat je het naar de zin hebt (gehad) en alles prima gegaan is. Nu lekker vakantie. We zien nu weer uit naar die verhalen. Veel plezier!
    Lieve groeten van Piet en Afke

  • 30 Juli 2013 - 21:13

    Gerard:

    Peter Jan,

    Wij zijn inmiddels terug van vakantie. Ik hoop dat jij komende weken nog een fijne vakantie hebt daar in dat
    verre Afrika. Je kan in ieder geval lnu al terug kijken op een unieke en zeer byzondere ervaring .Zijn benieuwd naar je belevenissen als vakantievierder. Wellicht nog meer fijne ervaringen.



  • 31 Juli 2013 - 20:08

    Rika En Piet:

    Hoi Peter-Jan,

    Wat een indrukken heb jij opgedaan op zanzibar.Hopelijk ga je veel zien op je rondreis, maak maar veel foto's, dan kunnen wij later samen met de verhalen meegenieten. Heeeel veel plezier,groeten Piet en Rika

  • 31 Juli 2013 - 22:16

    Noardersinne Op Reis :

    Hallo Peter Jan,
    Mooie ervaring zeg! Dat van dat tientje is minder, maar misschien wordt iemand er heeeel gelukkig van! Nog een fijne tijd daar! Tot ziens in Bolsward! groetjes van Conny

  • 08 Augustus 2013 - 01:29

    Jacob Ljouwert:

    Lieve Peter Jan, en wat een levenservaringen, kennis en belevenissen maak jij mee zeg. fantastisch hoor om te lezen. Hoor er graag over als je weer in den lande bent. komt wel. Ben maar trots op wat je allemaal hebt bijgedragen in les geven, advies en coaching. Herhaling en herhaling en herhaling lees ik dat je doet. Prima, want een vasthoudend en optimistisch type persoon als jij bent laat niet snel los. En cultuur verandering en gedrag verandering gaat pas werken bij bewustwording, zoals je zelf heel goed weet. de onwetende een wetende laten zijn is een hele uitdaging. En ondertussen geniet je van alle mensen en andere vrijwilligers om je heen. en nu in Zuid Afrika, man wat een bijzonder gebeuren. Geniet van de rust en alles wat je mag zien en meemaken. En volgende week kom je alweer naar Nederland.Vaak ff aan je gedacht hoor. nu laat ik dat weten via dit bericht. We spreken elkaar. En je gaat vast nog een dag of avond organiseren met een reisverslag met fotos toch voor al je volgers als je weer wat ingenesteld bent in Bolsward.. Toch!!
    Groetnis Jacob Adema

  • 11 Augustus 2013 - 00:15

    Wilma:

    Hé Peter jan, heb in mijn vakantie je laatste blog gemist! Ik hoop dat het hierbij gebleven is, qua spanning. Ik hoorde vandaag van beppe hele andere berichten over twee vrijwilligers daar. Ik wens je alvast een hele goede terug reis en tot snel! X

  • 12 Augustus 2013 - 10:08

    Hester:

    Hè Peter Jan, wat een verhaal. Gelukkig is het te overzien en zou ik het lekker achter me laten. We hopen dat je nog veel mooie dingen hebt gezien en mee gemaakt tijdens je rondreis. Dikke kus van ons Gerrit, Hester, rein, joukje en Jan Pieter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter Jan

Actief sinds 04 Mei 2013
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 5569

Voorgaande reizen:

16 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Interrail Europe

28 Juni 2013 - 12 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Zanzibar, Tanzania

Landen bezocht: