Habari, Karibu! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Peter Jan Meulen - WaarBenJij.nu Habari, Karibu! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Peter Jan Meulen - WaarBenJij.nu

Habari, Karibu!

Blijf op de hoogte en volg Peter Jan

03 Juli 2013 | Tanzania, Zanzibar

Habari! (hello, how are you?)

O help waar ben ik in beland.. T is hier primitief in een huis van takken..
Hahaha nee, T is een mooi huis (beton), t eten is goed en zo nu en dan kunnen we op internet. slapen op een bed en hebben een douche!

Na een lastig afscheid (voor mij) en een lange reis (ik heb wat traatjes gelaten) werd ik op 29/6 opgewacht op het vlieveld van Zanzibar.
Karibu! Welcome to Zanzbar. Feel like home!! Dat waren de eerste woorden die Lamec (onze gids in de vrijetijd) zei. Hij bracht mij naar het gastgezin.
Het gastgezin bestond uit 6 mensen (excl. vrijwilligers) de eerste was er al een week (Anja, uit Noorwegen) en Zondag kwam Hannes (een belgische vrijwilliger).

Maandag:
Waren we (Hannes en Ik) vrij omdat we ons vrijwilligers visa aan moesten vragen. na veel gedoe en geld wisseling bij de bank waren we klaar.
smiddags zijn we samen met Anja Stone town (Hoofdstad zanzibar) ingeweest.

Dinsdag:
My first day at school. Anja (volluntary teacher) heeft me meegenomen naar de school en geintroduceerd aan iedereen. Toen we er aan kwamen was ik like WOW zo weinig kinderen 128 kinderen (leeftijd van 4 -15) na een gesprek met de hoofdmeester over welke vaken er zijn en welke ik wil geven geef ik Mathmathiks (combi van rekenen en wiskunde) Ik heb de boeken gezien en t was makkelijk. Ik heb ook de boeken van Geographics (Aardrijkskunde) gezien Ik ga kijken of t mogelijk is dat ik dat kan geven. Saw the books and it looks easy. So I wil try!!

Woensdag:
De eerste twee dagen zijn zoeken hoe ga ik t uitleggen niet iedereen heeft een boek. So write all of the excercises on the black board (Ja die met krijt haha)
De laatste les viel weg omdat het Anja haar laaste dag was. hebben ze op een feestelijk en leuke manier dag gezegd.
Toen we aan t eind van de middag thuis kwamen ben heb ik geholpen met het eten maken. Iets van deeg (ja, eerst met de deegroller om het plat te maken) en dan bakken.

Zo de eerste dagen zijn voorbij t is erg leuk! maar ik mis thuis...

dit is het voor nu. Foto's komen later mischien omdat het internet niet zo snel is!

Lala salaam (Sleep wel)

Dikke kus uit Zanzibar! Peter.

  • 03 Juli 2013 - 21:02

    Ria:

    Hoi Pj! Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
    Krijg ook de kriebels haha! Een leuke tijd en vooral genieten!

  • 03 Juli 2013 - 21:40

    Fia Van Der Hauw:

    Blij met je berichtje Peter Jan dat je goed aangekomen bent. En ja, het zal wel even wennen zijn. Maar ook dat komt goed, ben zeer benieuwd naar de foto's. Vooral hoe je daar leeft en les geeft. Je zal wel lekker afsteken met je blonde haren bij die donkere mensen.
    Qua weer mis je niks hier, alhoewel ze beloven dat de zomer in aantocht is. Volgende week hebben alle kinderen vakantie hier en volgens mij gaat half Bolsward dan op vakantie. Lekker rustig dus.
    Ik zie uit naar je volgende verslag, tot die tijd; heel veel succes met de lessen en geniet van je vrije tijd en het eten?
    Veel liefs Fia.

  • 03 Juli 2013 - 22:28

    Julia Ypma:

    Wat een wereldervaring Peter Jan! Fijn dat alles goed is met je en dat je het naar je zin hebt. Volgens mij ga je straks op iets heel moois terug kijken. En na de 4 weken arbeid nog lekker veel zien van het land, geweldig hoor! Zet m op daar in de bush en veel succes met lesgeven! Ps. Hoe groot/klein zijn de klassen daar? Groetjes van Gerard en Julia uit Sneek.

  • 03 Juli 2013 - 22:32

    Saskia:

    Hi Peter-Jan,mooi verslag klinkt leuk!je moet nog wennen gun jezelf de tijd.
    Komt helemaal goed,de ervaring daar gaat het om.Hier draait alles wel door,jij beleeft een
    Groot avontuur!geniet ervan en hou je taai.
    Groetjes van ons Saskia

  • 03 Juli 2013 - 23:22

    Klasien:

    Hoi Peter Jan,
    Het avontuur is nu echt begonnen!!! Enorm stoer van je!
    Schrijven met een krijtje op het bord..... Zó middeleeuws is dat niet; ik heb nooit anders gedaan! :-)
    Heel veel succes gewenst, geniet en verwonder!
    Groetjes van Klasien

  • 03 Juli 2013 - 23:35

    Sita:

    Lieve peter jan. Wij missen jou ook. Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Je neemt me even mee in je avontuur. Hier is alles goed. Geniet voor al. Wat een belevenis. Heel veel liefs . X

  • 04 Juli 2013 - 09:44

    Conny Van Oorschot :

    Hallo Peter Jan. Heel erg leuk om je belevenissen te lezen. Wat een avontuur voor je! Wat veel indrukken doe je op in een paar dagen. Leuk dat je lesgeeft op zo'n andere manier. Krijtjes op een schoolbord! Ik wens je erg veel plezier en ik kijk uit naar je verslagjes!
    Xx Conny

  • 04 Juli 2013 - 10:47

    Solé:

    Wat Sita zegt, je neemt mij ook even mee op avontuur. Leuk wat van je te horen, ik zie nu al uit naar je volgende verhalen :) Vanuit Bolsward heel veel plezier toegewenst en geniet! x

  • 05 Juli 2013 - 11:16

    Annet:

    Hoi PJ, wat een mooi reis verslag. Snap heel goed dat het allemaal moet wennen. Heel stoer dat je deze reis maakt. Wij gaan nu op familie weekend zal iedereen je verhaal vertellen. Het is bijzonder en fijn dat we op deze manier je kunnen volgen. Wij wensen je een fijne reis toe en geniet vooral. Liefs Franke en Annet

  • 06 Juli 2013 - 22:28

    Ronny:

    Hoi Peter Jan,
    Een hele andere wereld in Zanzibar. Zo te lezen heb je al heel veel indrukken en ervaringen opgedaan. Kun je zien hoe blij je al kunt zijn met een bed en een douche, daar staan we thuis nooit bij stil. Ik denk dat de kinderen daar heel veel van je kunnen leren. Ik wens je veel succes en vooral veel plezier daar in Zanzibar.

    Groetnis,
    Ronny

  • 07 Juli 2013 - 10:22

    Age Huitema:

    Hallo PeterJan,
    Wat prachtig en wat een ervaring voor je.
    Werken en wonen in een ander land met een zo vreselijk andere cultuur.
    Natuurlijk moet dat wennen en mis je dingen van thuis maar ik hoop van harte dat je ervan GENIET man!
    Geniet en geluk!
    Age Huitema

  • 08 Juli 2013 - 11:04

    Renske:

    Lieve Peter Jan,
    Even een berichtje uit Bolsward. Hier is alles oke.Natuurlijk moet je even wennen maar dat lukt vast wel als je eenmaal aan het werk bent. We denken iedere dag wel even aan je.
    Geniet ervan en we zijn erg benieuwd naar je volgende verslag.
    Hou je taai en veel liefs van pake en beppe en tante.











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter Jan

Actief sinds 04 Mei 2013
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 5570

Voorgaande reizen:

16 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Interrail Europe

28 Juni 2013 - 12 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Zanzibar, Tanzania

Landen bezocht: